Rabu, 13 April 2016

Blogger Perempuan Malaysia - Kenapa Cantik Jadi Ukuran ?



Blogger Perempuan Malaysia - Kenapa Cantik Jadi Ukuran ?

Pernah Am cuba tanya dengan Cik Google. Bila taip Blogger Perempuan Malaysia, yang keluarnya Blogger Wanita Cantik Di Malaysia , Paling Cantik, Super Cantik... adalah juga keluar tentang blogger wanita. Akhirnya terjumpa bloggerwanita.com.

Hakikatnya, begitulah manusia. Yang cantik, lawa, kacak dan punya serba serbi akan mendapat lebih perhatian. Siapa yang tidak suka melihat sesuatu yang cantik dan menawan? ^_^

Walaupun begitu, untuk blogger wanita yang lain. Janganlah risau. Kita teruskan sahaja menulis blog jika ianya menjadi minat dan mungkin juga sumber rezeki. Biarlah orang yang membuat penilaian berdasarkan paras rupa itu dengan penghakiman mereka. Tekadkan usaha dan teruskan cekal. Insya Allah, berkat usaha tadi akan diberikan ganjaran rezeki dan hikmah dalam pelbagai bentuk. Untuk terus hidup dan bernafas tanpa masalah itu juga satu nikmat.

SIAPA BLOGGER PEREMPUAN YANG TERCANTIK ?

Sekali lagi bila carian dibuat, terkejut juga bila terbaca artikel berkaitan blogger cantik di Malaysia dihasilkan oleh blogger Indonesia. Betapa mereka juga menghargai dan mengagumi kejelitaan gadis Malaysia. ^_^

Bagaimana pula dengan Gadis Blogger Cantik dari Indonesia? Siapa? mungkin Harumi Sudrajat... ramai sebenarnya. Bagaimana pula dengan blogger dari Brunei dan lain-lain negara? tentu tak terkira.

Malaysia ada blogger sehebat Fatin Suhana. Ramai lagi, nanti akan disebut juga dalam entri yang lain. Lebih kurang review mengenai blog mereka yang otai dalam dunia blogging di Malaysia ni.

ASET DAN LIABILITI

Menjadi seorang blogger wanita adalah satu aset yang unik dan juga ada liabilitinya. Kenapa?

Jika anda sukakan tumpuan dan tidak kisah dengan perhatian netizen. Sebagai bloggernita, cantik, manis, dan sedap mata memandang itu akan membuatkan blog anda menjadi ikutan ramai. Dibaca dan menjadi rujukan.

Secara tidak langsung dari segi marketing value... saham anda meningkat. Maka dari perspektif niaga, iklan dan jualan boleh dilakukan disamping mengekalkan pengisian blog dalam niche pilihan.

Liabilitnya ? fitnah, kecaman dan ulasan buruk dari pembaca kadangkala boleh menyakitkan hati. Lebih teruk lagi jika ada pihak yang cuba mengambil kesempatan dan mempergunakan anda.

Oleh itu, amalkan etika dalam berblog, berhati-hati dengan penulisan anda.
Sebelum menjadi mangsa trol, fitnah dan bahan oleh netizen

Cantik akal.

Jangan marah ^_^



1 ulasan: